Po Slovensku vlakom – VIII.A – 23. a 24. jún 2016

V mesiaci jún sa pravidelne konajú školské výlety so žiakmi. Ten náš s ôsmakmi na ZŠ Slobody v Poltári sme tento rok poňali trochu netradične. Vybrali sme sa vlakom za krásami Slovenska.
Preukazy na bezplatnú dopravu, cestovné lístky, miestenky, výluky, nadväznosť spojov, hľadanie nástupíšť, presuny, prestupy, meškania… O to všetko by sme sa pripravili, keby sme sa na výlet vybrali autobusom. Na začiatku sme teda stáli pred veľkou výzvou a popravde, málokto nám veril. O to väčšie nadšenie sme cítili, keď nám všetko vychádzalo.
V prvý deň výletu sme vyrazili z Poltára o 4:44 hod. vlakom do Lučenca. Ďalšími prestupnými stanicami boli mestá Zvolen, Banská Bystrica, Vrútky, Kraľovany. Približne o 10:30 hod. sme vystúpili na železničnej stanici v Oravskom Podzámku. Tu sme si vychutnali prehliadku Oravského hradu a všetky jeho schody.
Popoludní sme sa zastavili v obchode na nákup, aby sme sa večer mohli venovať športu a opekačke.
Na druhý deň budíky na 5:30 hod., rýchlo sa pobaliť a vykročiť opäť na železničnú stanicu. Po chvíli prišiel vlak, ktorý nás odviezol do Kraľovian. Odtiaľ sme sa rýchlikom previezli do Košíc. Tam sme sa naobedovali, nakúpili darčeky a osviežili v centre mesta, prípadne vo fontáne.
Popoludní sa program nášho výletu dostal do poslednej etapy – cesta rýchlikom do Lučenca a ďalej do Poltára.
Keďže v oba dni bolo vyše 30°C a vo vlakoch chvíľami teplota stúpala k vyšším hodnotám, snažili sme sa na to zabudnúť pri kartách, či hudbe.
Celkovo naša trasa merala 648 kilometrov. Ďakujeme zamestnancom Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorí nám pred a počas cesty pomáhali. Povolili nám cestu, vydali všetky potrebné preukazy, lístky a miestenky, či uvoľnili miesto v rýchlikoch, kde to napriek miestenkám so sedením vyzeralo beznádejne.

Mgr. M. Sihelský

Fotogaléria:

Komentáre sú zatvorené

Komentáre sú zatvorené. Momentálne nemôžete komentovať tento príspevok.